Trädgård



En bomb hade kunnat landa i vår trädgård. Vi har fått låna en traktor och kör mest runt och fyller upp jord och sand överallt. Och jag har stått och krattat här och var untan varken mening eller mål!!!

TIMEOUT!!! Sa jag till Fidde, nu måste vi veta vad vi sysslar med och försöka skapa en bild på hur vi vill ha det.
2500kvm och ett hus mitt i detta..... Vart ska vi börja.... Ett tag var jag så förvirrad att jag nästan ville ringa hit mamma!!!
Ja hon vet ju bäst och står vid sina åsikter väldigt starkt och ibland håller jag med henne.



Vi har kommit fram till att framsidan ska ju snyggas till så det ser trevligt ut och att lägga ut plattor så vi slipper gå i sanden.

Men man kan inte tvinga fram sin kreativa sida så vi pausar och siktar in oss på Cajun istället. Trädgården får vänta lite till.
1 kommentar
Christin

Smart att pausa lite. Ingen brådska!



Gör en lista över alla "funktioner" ni vill ha i trädgården. Typ

*Hängmatta

*Matplats

*Grillplats

etc



Skaffa en mindre whiteboard och skissa på. Lätt att sudda o ändra!



Spara bilder från tidningar, gör ett kollage. Hitta stilen.



Gå på trädgårdsmässor, ibland kan man gratis prata med trädgårdsmästare o göra en plan. Nästa mässa är på Sofiero nästa helg.



Åk runt o kolla på andra trädgårdar. Titta noga på hur de får det att hänga ihop, så det inte känns utkastat. Ta med kameran!



Tja lite tips från mig!

Kram!