på g


Vi har en stor tomt och det blir mycket gräs till att börja med.
Ska bli spännande och se hur vår tomt ser ut om 10år.
Har jag lika mycket ideér då som nu så finns risken att man inte längre kan se huset från denna vinkel. =)

Men lite planer har vi på g just nu.
En rabatt på framsidan men jag är sååå osäker på vad och hur jag ska fylla den. Så jag stressar inte fram den.
En liten sommaräng med massa blandade blommor ska jag exprimentera fram.
Och så ska jag snart snart äntligen få mina pallkragar så jag kan odla lite grönsaker i sommar.



Det fanns gott om sten på tomten så vi har samlat ihop alla och lagt dom runt den blivande lilla ängen.
Det är ju synd att göra sig av med dom.
Ängen kommer innehålla bl.a. (om jag lyckas) ringblommor, blåklint och min favorit vallmo




Dom stora rören ska kapas på mitten och sedan grävas ner för plantering
Var vet vi inte ännu, vi har vapenvila på den fronten ;)
Syns dåligt på bilden men där står en väldigt rostig låg tunna på oxå.
Jag tycker rost är jättefint  ;) (på vissa saker) och funderar på att spara denna och fylla den med kryddor.
Lastpallarna ska bort och här på grusen skulle pallkragarna stå, men min mor har varit här idag och och börjat gräva i jorden som syns i bakgrunden. Här vill hon ha pallarna och jag stod och förklara så fint mina planer och hon lyssna men.... jag tror inte hon spara mina ord för hon fortsatte gräva och ja fick passa en Sune som kryper över sten å mull, eld och vatten...... å nu ska mina pallkragar
stå i jorden....

"Ja ja man kan ju flytta dom när ni vet vart ni vill ha dom"...
Skit samma, jag kan väl styra å ställa över mina andra 2000kvm =)



Här har jag ritat mina planer =)
Ettan visar hur pallkragarna förmodligen kommer stå detta år
men drömmen är (tvåan) att ha några till på en grusad plan och med plattor liggandes runt omkring
det runda i mitten är min rostiga tunna fylld med kryddor ;)
det hela får gärna omringas av ett lågt pilstaket och varför inte göra det hela större med plats för ett par cafémöbler, ett planteringsbord och även en redskapsbod i närheten

Åh suck
"Pallar" inte vänta, får ta mig i "kragen" och förverkliga mina drömmar

3 kommentarer
Ylva m flock

Tummen upp! =)

kerstin

Ha, ha - en sedaklippare får det nog bli ialla fall;)) kram

Christin

Härligt!! Massa idéer, sådan är jag med. Sedan är det inte allt som blir av, inte allt som blir bra och en del blir jättebra!! Man får bara prova. Det bästa är att man kan göra om om det inte blir bra!

Jag ska också skaffa odlingslådor i år. Två lite mindre med fönster ovanpå och flera jättestora vita!



Både rost och pilstaket får tummen upp för mig! Jag har på senare tid börjat ha mer saker i trädgården, känner mer ombonat. Innan var jag mer strikt och avskalad. Nu långa rader med saker :)



KRAM!