Såå sjukt!!!

Måste skriva om en händelse!
På en blogg jag följer fanns en kommentar å en länk  från tjej som sett en av bloggerskans bilder på någon annans blogg.
Värst av allt var att det var från bloggerskans dotters begravning, en fin bild på en vit liten kista smyckad med fina blommor och en söt rosa nalle på. OCH denna bloggens ägare använde bilden som sin egen!!!!

Min syrran gick in på denna blogg och fick snabbt se en till "stulen" bild på en dotter till en f.d kollega. Hmmm
Jag gick igenom bloggen och nja ALLA bilder var nog stulna för bilderna på "hennes s.k dotter"....ja det var inte samma flicka på någonutav alla dessa bilder och inlägg.
Ett inlägg skulle visa hur hon hade inrett barnens rum och var sååå nöjd med resultatet - bilden var från en möbelkatalog....... Allt var lånat påhittat och hade inget sammanhang what so ever

Nu vet jag att flera kan tycka att man får skylla sig själv som lägger ut bilder på sina barn och ni får tycka så. Man kan ju lätt ta bilder från facebook, bloggar och en massa andra ställen utan att be om lov men om ni någonstans skulle se min Sune så säg till mig. Jag älskar fotografering och vilken mamma är inte stolt och vill visa upp sina barn och jag tänker inte vattenstämpla mina bilder.

Bildernas ägare sa ifrån och vad jag sett nu så finns inte bloggen med alla "stulna" bilder kvar. Kanske har hon redan startat upp en ny blogg en ny drömvärld med låtsas barn. Jag undrar hur denna människa mår igentligen....

1 kommentar
LinaPiraten

alltså jag måste vara så sjukt naiv som tror att såna här människor knappt existerar..

Gud va arg jag blir!!