Hela världen mot mig i ca 40 minuter

Efter 3dagarsfebern och andra "bekymmer" har man gått hemma och klagat och haft tråkigt, på tok för tråkigt.
Så kommer man till den dagen då man har en inbokad grej och så kan man inte komma i tid!!!!
Babygympa.

Stresshanteringen är inte i form.

Har förberett dåligt, Sune äter längre än vanligt och så mina vanliga "ska bara"
Sen väl i bilen så hamnar man bakom en traktor med fullt släp..... efter mkt om och men och säker koll kör man om ååååå hamnar efter ytterligare en traktor.



Ska parkera vid hälsocentrum men hela högstadiet har slutat och det kryllar av tonåringar överallt. Saktar in och släpper fram en som ska korsa vägen men sen kom en till å en till osv osv med hörlurar på och tomma blickar bara väller ut över vägen. Arrrhh syns jag INTE!!!
Äntligen framme vid en ledig parkering och jag är 5 minuter försenad.

Skötväska över axeln och Sune i sin bilstol under armen. Väl framme vid ingången är det låst!!! Alla 3 dörrar låsta!!! Små sprang vidare konkades på allt. Plötsligt ropar någon till: "Hallå" "Du tappa din filt" Å en snäll uppmärksam tonåring som rädda Sune´s pippi-filt!!! Det finns hopp!!!
In till receptionen men personalen har fullt upp och jag väntar i säkert i 5 minuter till.
Tillslut låser dom upp en annan ingång till mig. Åh nästan framme!!!
Ska gå in i salen MEN DET ÄR LÅST!!!!
Vad är det med världen idag!!!!!
Jag hör musiken spelar högt därinne och jag knackar på men ingen verkar höra mig...knackar igen.
Ja nu öppnas dörren!!! Insruktören välkomnar mig med sin glada stämma och meddelar samtidigt att tidningen är här!!!
IGEN??? Ja nu var det den andra, lite större tidningen.

Jag hann nog med gympa passet i en kvart!!!
Med det flytet jag hade förvånas det inte om jag kommer på bild i tidningen mitt i ett indianhopp med fulaste minen och bröst i öronhöjd.

Åh fy, nu är jag hemma igen i min tråkiga tillvaro.
Tyst, tomt, inget att göra! Det e nog tur de!

3 kommentarer
tessan

Hahaha! Underbart! Kunde lika gärna vatt jag! Jag som alltid varit i tid till saker kan inte längre hålla tiden..!

Josefin

Hej!



Är det segt att gå hemma? Har du några vänner som går hemma samtidigt som dig? Annars får du be mannen rycka in och vara pappaledig så får du jobba :). Jag har gått över tiden 4 dagar men pga att jag bildat antikroppar mot barnet (väldigt låga så det är ingen fara) så kommer de sätta igång mig på onsdag. Ska bli kul att se vilken prick som kommer ut :). Ta hand om dig! Kram

Anonym

Du e duktigast i världen. Puss min älskling