En utmaning från Christin

1 – Hur länge har du bloggat?
I nästan precis 2 år

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
En ca 10-15 st och ungefär 5 av dom kollar jag varje dag

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Dom flesta är dagboksbloggar men några få ämnes finns oxå. Dom handlar om inredning, hundar och verkligheten. Så 90%/10%

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Har INTE en aning!!! Vad säger ni mina läsare???

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
HHhmm  Det finns en oändlighet som jag inte delar med mig.
Jag radar inte upp allt jag gör om dagarna. Vissa bra dagar och vissa dåiga nämns inte.
Ibland kanske jag är privat om hur vi resonerar här hemma men samtidigt så har vi väldigt roligt åt dom saker vi tycker olika om och det finns nog en del som känner igen sig i dessa inlägg. Glimten i ögat!
Kan ju meddela att besökar antalet sköt i höjden då inlägget "Han har en annan" publicerades. Det om att Karlsson hade fått en iPhone!!!! Hmmm
Men visst är jag väldigt privat ibland....en förlossningsberättelse är väl något utav det privataste man kanske delar med sig. =)

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag älskar att få kommentarer och hälsningar! Det är ju fantastiskt när någon tycker att man fotograferat en bra bild, eller gillar ens inredning eller varför inte: att man han en söt son =)
Men jag skriver inga inlägg för att skapa debatt..

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej inte ännu! Men fått kontakt med gamla vänner igen! Christin t.ex ;)

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Helt klart!!! Jag har läst en del bloggar där väldigt unga tjejer och killar söker bekräftelse. Det blir så fel.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag känner inga krav att jag MÅSTE blogga hela tiden, kan inte komma på några nackdelar att blogga. Hoppas det fortsätter så.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jaaaa... det var ju en bygga-hus-blogg sen gravid-/bebis-blogg och nu försöker man bara hålla den över ytan så det förhoppningsvis kan bli en trädgårdsblogg... och om två år kommer det inte vara en trädgård färdig (en trädgård blir aldrig färdig enlig mig ;)...) så bloggen bör ju vara vid liv. Men man vet aldrig...

Nu utmanar jag Sofia och Linda  att svara på dessa frågor!

1 kommentar
Christin

Tycker att det är så roligt att vi fått kontakt igen! Lööööv!

Känner absolut igen dig i bloggen...som jag minns dig :)