sena sejen






Fisk i foliepaket äter jag när jag tillagar fisk hemma å jag har bloggat om detta innan vet ja.
Som igår blev det Sej.
Ja fryst fisk i såna här tråkiga block.
Ja tog ca halva paketet och la den biten på ett stort ark folie med en klick smör under.
Sen salta jag, öste på dill och citronpeppar å sen en massa räkor (frysta skalade fjuttiga räkor) sen lite mer smör på och vikte sedan ihop allt till ett paket.
 Sen koka jag vatten i en kastrull och la en sil över sen i med paketet i silen och ett lock ovanpå.
15-20 minuter låter jag det tillagas sen är det paketöppning!!!

Ett hackat kokt ägg ovanpå å oboy vad detta är lyx för mig.

Givetvis kan man tillägga lite förkokt potatis i paketet för den som vill ha de.
2 kommentarer
Johanna

Låter supergott! Tackar för tipset.

Annika

Mmm, lät supergott! Blev väldans hungrig nu. :) Hoppas Sune e piggare. Kram