Klåfingrig

Sune har en massa fina leksaker men ändå så är det mamma och pappas mobiler som är mest spännande och fjärrkontrollen till tv'n ska vi inte glömma.
Det utökar varje dag med att åla sig fram till sladdar lådor och hundmatskålar å dammsugarslangen.

Jag oroar mig för när den lille terroristen börjar gå... vad kommer hända då...
Sune visar tecken på att bli en liten djävul som kommer lära sig gå ena dagen och nästa springer han. 

 Tunnelseende mot allt med knappar eller alla lådor man kan öppna....


Undrar var han kan få det ifrån???

Vi i familjen e ju inte alls klåfingrigar!!! Att pela på sårskorpor är ett exempel....

En sak till med barn är: Varför hatar dom att bli torkade i ansiktet??? hi hi detta vardagsgnabb och speciellt när det e lite snorigt och man torkar å torkar men det brer bara ut sig över fejjan. Och intorkade bobbor då? Oj oj vilket bråk, det gäller att handla snabbt. Mamma är inte klåfingrig =) och Mormor är minst klåfingrig av ALLA =)


1 kommentar
Cecilia

Haha kunde inte låta bli att skratta då jag läste om klåfingrigheten, här är en till som kan solla sig till den skaran. Min lilla tjeja (jämngammal med din son) blir precis som din pöjk alldeles tokilsk då man ska torka munnen eller rensa näsan. Dock försvinner ilskan lika fort som den kommer.



Mitt bästa tips är att tvätta av henne i badrummet så kan hon skratta åt sin egna spegelbild under tiden och vips är tvagningen inte lika farlig längre =)



Kram