mina favvisar

ja har tre par nike lunarglide, ett par gamla slit å släng, ett par inomhus å ett par utomhus
dom passar mig jättebra för jag trampar lite inått med fossingarna och då behöver jag skor som har pronationsstöd och det har ju dessa lunarglide. 
 
 
lägg pengar på bra jogging skor, enligt mig så: ha joggingskor oavsett vad du tränar, be om hjälp när du provar ut ett par och lägg lite extra pengar, var rädd om dina ben, dom ska bära dig i många år =)
 
mina lunarglide är inte farligt dyra å vill man lägga lite lite till kan du designa dom själv i en massa olika färger...sååå jädra cooolt!!!    VILL HA!!!!!!! Kolla här!!!! 
1 kommentar
Piccolacasa

Du har rätt i att man behöver bra skor oavsett vad man tränar. Om man tränar jympa och liknande klasser inomhus med en del hopp och sidorörelser tycker jag att det är SVÅRT att hitta bra skor. Är det löpning som gäller så finns det miljoner. Men med rätt dämpning och stöd för pass -jättesvårt. Jag har fått lite ont i mina knän nu när jag har tränat så intensivt med mitt pass. Trodde att jag i våras på rean köpt gamla skor så jag begav mig till affären för att köpa nya. Då sa min säljare att dom nog inte alls var gamla, att det är lite överdrivet att dom blir gamla så fort. När han fick se mina fötter (nedsjunket fotvalv och pronering) så sa han direkt, det är inte skorna. Du behöver inlägg. Fötterna blev fotade i olika vinklar och analyserade. Sen gjorde han personliga sulor till mig. Dom värmdes i en "brödrost" sedan skulle jag trampa på dem enligt konstens alla regler samtidigt som han pressade dem mot min fotsula. Sedan skulle dom svalna och då stannar dom i den formen man gjort. De ger ett jättebra stöd till hålfoten och även knäet men samtidigt har jag min vanliga innejympasko som har dämpning och går upp över ankeln. Har använt dem 3 gånger och känner mig nöjd än så länge, även om knäna nog behöver lite vila också för att bli helt bra. Sulorna kan man sedan flytta till alla skor. Vanliga kängor och stövlar har ju som regel inget stöd alls! Detta var på team sportia och de har 30 dagars nöjd kundgaranti så jag kan komma tillbaka och ändra formen om den inte känns bra. Sulorna kostar ca 600kr.