påskpynt del 1

 
 
åh påskpynt är de roligaste!
Man kan ta i med färger och göra det lite gulligt för en stund
Detta år har jag nog tagit i extra för att färglatt är det minsann inte ute så ja lite vårstämning inomhus kan man väl skapa. + att vi väntar gäster så är det lite extra kul att göra det fint!
 
 
Jag har gjort lite pompoms av servetter som sedan kommer matcha dukningen
 
 
 
En sjuhellsikkes massa ägg hade vi sen förra året. Dom här vanliga kartong äggen med mönster på.
Så ja blaska på färg och dom är nu tukosa eller rosa!
 
 
 
Denna fina kupa fick jag av Sune å Karlsson huxflux en dag efter jobbet =)
 
Spillet som blev över efter mina pompoms hamna i dessa favorit värmeljus-vaser
Åhhh de går som en röd tråd genom huset =)
 
 
Här syns de rosa äggen.
Den lilla gula kycklingen gjorde Sune förra året. =)
 
 
 
Vita tulpaner ett måste!!!!
Har fyllt ut vasen med lite silvriga kvistar.
 
 
 
 
 
Nytt påskpynt är denna sköna höna.
Från Flora i Laholm
Hon var så tjöck å go och så fin till betong å zink.
Sen lite rosa tulpaner som fått vita stenar i botten av sin vas.
 
Hoppas ni gillar mitt pynt och att det väckt lite ideer eller åtminstonde lite glada feelings
Glad Påsk!
 
 
 
 
 
1 kommentar
FridaG

Härlig påsk inspiration! Blir så glad! :D
GLAD PÅSK PÅ ER!

Kram Frida

Svar: Tack va roligt!!! Glad Påsk Frida!!!
Tilda