New York del 6 - dax att knyta ihop säcken

 
Innan vi reste så lusläste jag en massa sidor och bloggar om New York tips.
Mycket av faktan hade jag stor nytta av!
kolla in
www.alltomnewyork.se
www.newyork.se
http://www.newyorkmybite.com/p/forsta-gangen-i-new-york-nyborjarguide.html
 
Jag studerade också en karta över Manhattan noga och när jag väl stod på plats hade jag bra koll.
På google.maps kan du också ladda ner ett offlineområde som sparas i din mobil i ca 2 månader.. tror jag.
SUPERBRA!!! Så du kan utan wifi och nät kolla vart du är och vart du ska och i förväg hade jag sparat flera adresser på google.maps till speciella butiker och platser jag ville besöka!!!
 
Alla Starbucks har gratis wifi så stanna upp och vila fötterna och surfa och ring hem innan klockan blir för mycket =) Facetajm funka kanon!
 
Vi hitta vårat hotell på hotels.com
och som vanligt googlar jag alltid på rabattkod och namnet på den aktuella sidan jag ska handla på
VIPS! hitta jag en kod att knappa in som gav och ännu mera rabatt på hotellpriset så jag slog till och unna oss en kingsize-bädd
 
Ja allt är inte självklart när du bokar hotell i NYC
kolla noga så det finns toa på rummet
vi hade fullt utrustat, stort badrum
Vi lämna vårat rum vid 6-7 på morgonen och återvände på kvällen  så vi bara sov där men det var så skönt med utrymmet och en stor säng.
 
 
 
 
 
Till och från flyget beställde vi en shuttlebuss direkt på flygplatsen
billigare än taxi och du kommer ända fram till ditt hotel. Du får dock dela denna minibuss med andra resernäre påväg till och från Manhattan så du kanske hoppar av först och du kanske hoppas av sist.
Jag såg det som en liten rundtur i bil och passade på att titta ut genom rutan.
Dom kör som idioter!! Det gäller även de gula bilarna!!!
Du kan boka en shuttle hemifrån och det tror jag blir ännu lite billigare.
Är du sjukt trött efter den långa resan så ta ditt bagage och vinka in en taxi utanför!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ser man hur mitt fitbit charge hr - armband har tickat på fram till halv fyra på eftermiddagen
och dagen var absolut inte slut där!!!
 
Så ha jogginskor, inga klackar inga sandaler inga converse utan rediga löpardojjor!!!
 
 
Resan slutade på 165 000 steg och ca 10 mil!!!
 
 
 
Så tänk ej fancy nancy utan bekvämt!!!
 
 
 
 
frukost ingår vanligtvis inte i hotellboendet.
Vi traska iväg med våra ryggsäckar och jogginskor och börja runt hörnet med en frukost som var en bagel eller yoggi med färsk frukt.
 
 
 
 
Bor du vid midtown gilla vi skarpt
au bon pain på 1251 Avenue of the Americas
Billigt, frächt, trevlig personal och väldigt lungt.
au bon pain är en kedja och ligger på flera ställen på Manhattan, dock har jag bara besökt ovanstående.
 
 
en morgon gick vi till det där klassiska amerikanska haket du ser på tv
 
fasta bord och långsoffor
en ganska överviktig servitör som inte alls älskar sitt jobb
han bär en  xxxxxl piké som ändå är lite tajt om magen, den var vit en gång, har kragen på halvfjärs och ha sina fettfläckar här och var.

Här beställer du en kaffe och så pannkakor
och då får du ett berg med tjöcka pannkisar och som jag valde jordgubbar och sedan florsocker på det och en bringare med sirap.
Du kommer inte äta upp allt och du kommer bli trött och äckligt mätt men det e ju precis så det ska vara!!
 
=) =)
 
 
Shopping då!!!???
Jo innan vi åkte så var det en massa tips om Macy´s hit och Macy´s dit....
Men förlåt jag gillar inte Macy´s
 
Innan man åker till NYC så ska man vara medveten om HUR jädra STORA butikerna kan va.
Macy´s har 11 våningar.
Ja är inte bläddra bland stänger, leta märkesfynd tjejen!!!
Nä plaggen får komma till mig, jag pallar inte luskamma.
 
Men absolut tycker jag att DU ska besöka Macy´s för du är inte jag.
Väl där, är där jämte informationen en skärm som scannar ditt pass och ger dig som turist kupong på 10% rabatt extra på priset.
 
 

Jag tyckte bättre om Lord & Taylor
Fast dom hade 10 våningar så var det mycket mera iordning där och rean var riktigt bra.
DSW vid Union Square var 😱😍👌🏼
Massa skor och bra ordning i butiken.

Och våningarna ovanför fanns bra outlet: Burlington

Absolut billigast skor hitta vi på Zacky's
686 Broadway 

Här fynda jag dessa underbart sköna Skechers för 200kr
Hemma kostar dom 999kr 🙈

Aero butikerna hade galet billig rea under vårat besök så där spenderades en del. Sen tycker jag att Forever 21 är sjukt kul. 

Välj Top of the Rock istället för Empire
Bra utsikt åt alla håll!! 

Våga va en turist.... skaffa en selfiepinne 




Vad kan ja mer tipsa om....
Jo åter igen frossa New York filmer innan å efter.
Jag tyckte det var galet kul med alla kända filmplatser.
Kolla onthesetofnewyork.com

ex. Friends With Benefits ....



Jag hoppas så att få åka dit fler gånger!

 
 
 
 
 
NYC NYC restips New York restips
0 kommentarer