Lekande lätt!

Förra året letade jag som en tok efter en lekstuga till mina kaniner.

Frassar blir ju ganska stora och vanliga kaninburen skulle inte räcka så länge.

När det dök upp flest chanser på blocket så var mannen alltid bortrest och lekstugorna såldes till den som kunde hämta snabbast.

Under en långresa Karlsson hade till Auschwitz snuvades jag på två lekstugor, ringde å beklaga mig och då visade det sig att..... Chauffören Karlsson körde med hade en lekstuga till ingen nytta...
"Jag har en hon kan få"

Jag som luppade blocket på lekstugor i närheten trodde inte att jag skulle finna en lekstuga i Polen.

Nja nu var ju inte lekstugan i Polen utan ägaren.

Blev så glad där å då i luren att jag lova att döpa den ena kaninen efter vår supersnälla kollega.

1 vecka senare kom han med den i traktorskopan. 


Denna vår har den fått härligt röd färg och kaninerna Stella å Staffan trivs super!

0 kommentarer