Stockholm nu i mitt hjärta

 
 
 
 
 
Har ju inte hunnit avsluta berättelsen om vår förra resa som var Köpenhamn......, nu har jag kommit hem från Stockholm.

 Vi har fortfarande ingen flyt på våra resor så detta inlägg startar istället med det bästa från helgen som gick, för hur den sluta är nog något av det värsta jag varit med om.....
 
Med bubblig förväntan, ovisshet, trötthet, spänning och nervositet åkte jag mot Stockholm.
Vi gled in i huvudstaden precis när solen försvunnit och himlen är riktigt kornblå, ja precis innan den blir kolsvart.
Vi körde runt mitt i stan förbi upplysta byggnader och miljoner små lampor.
Vilken entré!
Sedan sa jag och Karlsson hejdå och skulle spendera tiden i Stockholm några kvarter ifrån varandra.
 
 
 
 
 
 
Jag har bl.a. tittat på skridskoåkare och ätit churros i Kungsträdgården.
 
 
 
 
 
Tittat på NK´s härliga,  galna, påkostade julskyltning med historia, charm, mycket humor och sjuuuukt mycket nostalgi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Besökt ett mörkt regnigt blåsigt och ganska kusligt Gamla Stan.
Här sitter galet mycket historia mellan dessa väggar!!! 
And I loooooove it!!!!
 
Har gått i en massa roliga butiker, provat exklusiva bröllopsklänningar, sovit som en sessa på Scandic Grand Central, ätit en massa god mat och dryck och mycket mycket mer, allt detta tack vare och också den som toppar alla grejer med den trip *"trumvirvel"* CarinaLou !!!!!!
 
2,5år sedan sist vi sågs och denna vänskap är en av dem bästa jag har!




 
På söndagen sa vi hejdå för denna gång och jag sprang mot bussen upp för hela slottsbacken med en sån energi och glädje!
När vi lämna stan bakom oss kände jag skillnaden från ditresan.
Bomullen runt hjärtat, upplevelserna, intrycken, skratten och känslan av att vara utvilad!
Magiskt!
ja trots regn å rusk så ger ja Stockholm högt betyg! Det visade sig ju oxå att vi hade en himla tur med vädret...
.....istället för att vara hemma vid 22:00 kom vi hem 03:30....
såååå tyvärr tog denna känsla en annan form
när vi plötsligt mötte stormen Gorm......
men det är en annan historia!!!
=)
 
 
stockholm
1 kommentar
Anonym

Alltså bästa helgen på länge! Jag är så hjärtans glad att du kom och hälsade på! ❤️