Vigselprogrammet

Tror att planeringen av själva vigseln har tagit längst tid. Många grejer var självklara!
Bara en sån grej att prästen är busschaufför, det var givet. 😂
Att välja låtar var sååå svårt. Vi ville inte ha någon av dom "vanliga" låtarna. Dom är tyvärr lite sönderspelade för mina öron efter en å annan vigsel.
Och t.ex. Utan dina andetag, Kärleksvisan (jättefina låtar) var redan utdömda av mig då jag inte känner något band till dom.
Vi ville ha en personlig vigsel som osade Tilda & Fiddes bröllop.
I kyrkoprogrammet syns vår kära utsikt och jag och Karlsson står nere i hörnan.
Det är faktiskt Sune som fotograferat. ❤️



Vi ville ha låtar som hade minnen och band till oss och även att dom kunde framföras på rätt sätt och inte krävde orkester eller tappa sin makt i bara sång och piano.
Sångerskan var given och bokad sen länge tillbaka. 🙏🏼 Systersonen tog toner på pianot och sedan tog vi hjälp av kantorn och så hade vi även en man som spela fiol. Äääälskar fiol!!! 🎹🎻🎤
Vi ville inte ha orgel utan endast piano och fiol. 💒
Så det gick vi in till under stycket Canon in D. 🎹🎻. Älskar denna låt och den var självklar från dag 1.
Jag köpte oxå Absolut Music som ung men även en del Bach, Beethoven och Pachelbel 🤓

Psalmerna har också varit givna från början. Psalm 201 En vänlig grönskas rika dräkt. Sedan otippat för en del Psalm 830 Stad i ljus.... Jo visst! Det är en psalm! Den enda schlagerlåten som blivit psalm ( vad jag vet) och våra gäster nästan lyfte kyrkotaket. Alla tog i och det blev bättre än man kan önska och vi bara myste å lyssna å lipa framme vid altaret. Underbart minne!

Min systerson Mats och sångerskan Lina framförde This years love av David Gray
En låt som vi spelat massor sedan vi träffades. Dom gjorde den kanon!!! ❤️
Sen framförde Lina, kantorn och Jörgen på fiol
A Thousand years av Christina Perri
En låt vi känner starkt för och vi ser oss kanske lika givna och självklara för varandra som Edward och Bella 😂
Sen vi fick tag på Jörgen att spela ingångsmusiken väcktes tanken på att välja A Thousand years för vi kände att den skulle bli så vacker med fiol till. Och det blev den! Inte ett öga torrt här heller.
Ett tag hade vi fem låtar vi sååå gärna ville ha framförda och den lika mer en konsert än vigsel. 🙈

Sen hade vi ju då utgångsmusiken och som synes på programmet står det endast utgångsmusik och vi ville ju inte ha orgel men det skulle varit något annat på läktaren..... men så blev det inte. Och man kan inte få allt!
Så vi körde vår plan B: Proclaimers 500 Miles. 🙌🏼
Den låten är verkligen vår låt. Jösses vad vi har spelat den! Många turer i vår Jeep och denna på max!!! 💖

Hela vigseln var otroligt mysig och vi är så nöjda. ❤️❤️❤️

Dom minsta barnen tyckte dock att vigsel var sjuuukt jobbig. Att lyssna å sitta stilla är ingen lätt uppgift. Fast barn i kyrkan är ju något av det charmigaste! ❤️😂
Allt kan ju hända och Sune bjöd verkligen på en show.
Karlssons systrar, min ena syster Marlene och min lilla systerdotter Ellen läste några bibelord var. 💖💖💖💖
Sen hade jag och Karlsson lärt oss våra ord utantill och vi gav varandra våra löften utan hjälp. 😅 Oboy vad vi tränat på bara dessa få rader men det är starka ord och vi klarade det! 😍😍

0 kommentarer