Så vi ses igen ROM del4

 
 
En varm dag men med kyligare vindar här utanför Castel San Angelo som vi besökte sist vi var här.
Utanför stod en gatumusiker som med sin fiol spelade en av våra bröllopslåtar och både jag å Karlsson blev tårögda! Vilket moment!
 
 
Petersplatsen. Den var bättre sist men denna dag var det GALET många inkastare som ville proppsa på oss biljetter. Dom var(förlåt Påven) FASIKEN överallt!! 
Hej hej på dej och vi sikta in oss på högre höjder.
Vår guide tipsa oss om ännu en fin utsikt över Rom och vi taskade mot Monumento di Garibaldi.
 
 
 
Makalös utsikt över Rom!
 
 
Vår plan var perfekt. Från stora Petersplatsen till utsikten och sen förbi Fonte Acqua Paola och sedan ner till mysiga underbara Trastevere
 
 
 
 
 
 
Ravioli
 
 
Love this place! Mysigt trångt, ringlande, grönt, och tvättlinor mellan husen.
Här åt kankse Lady å Lufsen sin spagetti med maaaassa fricadelli
 
 
Lufsen & Lady
=D
 
 
 
Bresola
 
 
å parmesanen!!
 
 
 
Denna kyrka gick vi förbi mååånga gånger sist. Och även denna gång.
Man passerar den på vår vär mot centrum. Helt inklämd och nästan lite bortglömd. Ganska spöklik.
Fotade den flera gånger senast om ni tittat tillbaka på 2016.
Då hade jag bara den stora kameran med mig och ett fast objektiv och jag fick inga hela bilden på kyrkan.
 
 
Sista dagen passerade vi ännu en gång och dörren stod öppen....
Söndag!
Kyrkan var inte öde!
Inne vid altaret satt män och läste entonigt ur något ....
Och kyrkan var otrolig, som alla kyrkor i Rom. Målningar. pelare, guld och så vacker.
Tog inga bilder. Sparade dom i mitt minne.
 
 
 
Fönstershopping 
 
 
Hermés hade underhållning utanför. Opera!
 
 
Svärmor talar som italienarna med kroppsspråk!
 
 
 
 
En Latte Macchiato mot en husvägg och kolla på när Italienarna rastar sina hundar.
Fick mina minnen att segla tillbaka till min söndag i Central Park.
Same same but so diverso!
 
 
Ja kära Rom!
Vi är såå nöjda! Rekommenderar denna stad alla gånger!
condotti garibaldi hermés ombre rosso trastevere
0 kommentarer