Bullet Journal

Jag som älskar ....
Listor
Ordning och reda
Att göra listor
Önskelistor
Handlelistor
Pyssel å papp

... snubblade över något som heter bullet journal.
Jag har en kalender ( beställer från personligalmanacka.se) som ja älskar.
Så BRA! När jag skräddarsydde och beställde 2018 års kalender glömde ja att klicka i månadsöversikten!!! 😱
Hur jag nu kunde missa den! Den använder ja ju mest.
MEN så hitta ja och googla bullet journal, kom vidare in på bilder och på videor och fastnade.

Jag använder ändå min kalender och vissa listor i min mobil men min bullet journal är spindeln i nätet numera.
Som en extra kalender, dagbok och typ hela livspusslet!

Vimsig som ja är så ska ja inte ge mig in på att försöka förklara här utan jag råder dig till att googla och se vart det tar dig!
Jag hamnade iallafall i bokhandeln och köpte ett enkelt kollegieblock med hård pärm och så en fin penna till.
Har pimpat den hysteriskt med färg och glitter 🙈😂 men ja ville att den ska sticka ut från vanliga skrivböcker jag jobbar med dagligen på jobbet. 

Jag har en hel del runtomkring mig dagligen med kids jobb m.m. och för att få bättre planering och fokus så hjälper min nya bok mig massvis.

Den innehåller listor som t.ex.

🌟Veckoblad där jag skriver in vad ja ska göra varje vecka.
🌟Saker jag vill göra 2018
🌟Projekt hemma
🌟Projekt och idéer till jobbet
🌟Projekt i trädgården
🌟Filmer serier jag vill se
🌟Träning
🌟Vikt och mått vecka för vecka
🌟Mina målsättningar ( i små steg)
🌟En belöningslista (när jag klarat mina mål)

DEM 4 SISTA HJÄLPER MIG MASSOR EFTERSOM JAG ÄNDRAT OM MIN KOST SEDAN ÅRSSKIFTET. 

Helt hookad på detta e ja! Passar mig perfekt!

Testa du med! Hjälper gärna till om du undrar något!
Lycka till!

(null)

0 kommentarer