MJÖLK FÖR TVÅ....



När jag väntade Sune köpte vi en MASSA saker av syrran. Vagn, kläder, babysitter, babygym ja vi fyllde faktiskt skåpbilen. Mitt i mängden fick jag en kasse med bröstpump, läckskydd, värmare, uppsamlingskopp m.m...
jaada jaada tänkte ja.

Andra morgonen efter hemkomsten från BB vakna jag i ett mjölkhav... Har bloggat om detta tidigare... ja vet.
Karlsson fick genast börja jobba och montera bröstpump.

Nu, på ett halvt dygn har jag samlat ihop två flaskor á 125ml med uppsamlingskoppen.
Bröstpaddar går åt som smör i solsken. Jag läcker mängder av mjölk.
Byter kläder får jag göra 3ggr om dagen.

Sover Sune väldigt länge så spänner det en del och när då han äntligen äter och jag har uppsamlingskoppen på andra bystet kan jag faktiskt höra hur det forsar i mjölk i koppen.
Släpper Sune greppet ibland och jag inte är uppmärksam utan tittar på tv kan han ha 3-4 strålar mjölk sprutandes i ansiktet. Det händer rätt ofta....

Jag trodde alla hade det såhär men nähä jag hade fel..igen..

Jag hade med denna mängd kunnat ha tvillingar!


Hur kan man vilja ha stora bröst, det e jättejobbigt och gör ont.

2 kommentarer
tessan

Håller med dig. Stora bröst vill jag inte ha! Ur jobbigt! Har dock inte samma problem med sprutande bröst, har alldeles lagom med mjölk i mina till lilla Hugo! La ifrån mig amningsiläggen för lääängesen!

Zara

Jag kunde inte annat än skratta litegrann då jag läste detta inlägg ;) Det lät roligt, fast jag förstår ju att det måste vara jobbigt :P Mitt problem är ju dock de motsatta. Har aldrig behövt ett amningsinlägg och har ändå fött två barn :(