Lyckan är total

Vem älskar inte shopping????
Fast jag har bytat ut kläder till växter....
och att gå på stora varuhus typ Väla har jag idag bytat ut till perennernas mecka : Horsabäck!!!!

Japp mitt ute i ingenstans.... INGENSTANS sa jag ligger detta lilla paradis.
Jag är i extas!!!! Har ALDRIG sett så mycket växter och så välskött, inspirerande och vackert!!!!

ÅK DIT!!!!!

Med mig hem har jag..
en röd och en vit Luktpion
Jättevallmo, en mörkröd och en rosa
Jätteklocka vit
Stäppsalvior vita
taklökar


där var jag tvungen att hejda mig själv!!! Men jag kunde fortsatt läääänge. Det var såååå kul att gå runt och kolla allt och vips kom man till ett nytt område med nya växter.





funkian till höger är gigantisk och här och var satt det små trädgårdfigurer och titta på en.
Jättemysigt!





Det fanns växter jag inte trodde fanns och inte i en färg och sort...
som myntan t.ex.
Krusmynta
Grönmynta
Äppelmynta
Ananasmynta
Chokladmynta
Pepparmynta
Citronmynta...phu nu orka jag inte mer...

Gillar du växter måste du göra ett besök hos Horsbäcks Perenner
söker du något särskilt? kika deras gigantiska växtlista här
 


Efter detta besök som satte trädgård idéerna på spinn körde vi en liten bit till ut i ingenstans och tog en fika på iNEZ trädgård



iNEZ erbjuder inte bara fika, trädgårdsartiklar och lite växter utan dom har även en restaurang och goda viner.
Jag köpte här en fin tobaksplanta för 10 kr.
Gulliga keliga grisar och svarta gäss traska runt i en fin miljö.
Och tipp topp ger jag dom för att dom hade minihanddukar, att torka händerna på, fint rullade på deras toalett!!! Ingen äcklig varmluft fläckt eller tråkigt dåligt industri papper! Hurra för det! Kändes lyxigt!
Ursäkta den taskiga bildkvaliteten =) men ser ni att jag vinkar på er!!



Efter dessa VÄL värda besök styrde vi mot kusten och tillbaka till civilisationen ;)
Jag lämna av mina päron och fick med mig en kasse full med paprikaplantor samt en hacka och körde hem, men så vid växtshoppen i vår lilla by ser jag en skylt som säger: Plantor halva priset!!! Måste ju kolla...bara kika liiiite....

HELLO!!!
4 härligt röda pelargoner
2 ganska så stora buxbom
2 lobelior
och
2 olivträd på ca 120cm's höjd


500kr  

oj oj oj vilket kap

Hela bilen full med grönt och ett toppat lyckorus!



bilens last när jag lämnade av mina föräldrar



Mina rea fynd


Jag haft så roligt idag!!! Fattig men jävligt lycklig =)




4 kommentarer
Piccolacasa

Oh maj gad! Blir helt uppspelt bara av att läsa om din tur! När blev man en trädgårdsnörd?! Tack så mycket för tipset! Kramis

Johanna

Wow, vilken trädgård ni kommer ha!! Du är så pysslig! avis

Ylva m flock

Ååå vad härligt!! =)

Kinna

Vad underbart!! Förstår din känsla, trädgård är ju värsta knarket.. Och ju mer man lär sig desto mer galen blir man! :-)