gör ett gratulationskort själv

Man tager vad man haver

Vi i familjen ska ge bort ett presentkort i födelsedagspresent och denna gång blev det min uppgift att göra gratulationskort. Jag gjorde såhär:



* ett mörkblått papper
* rutigt papper är ifrån en reklamkatalog, rev ut det för jag tyckte det var fint
* knappen är en sån extra jag fått med något plagg jag köpt (sparar alla sånna knappar i en burk...dom kommer ju till användning på ett eller ett annat sätt....) denna är marinblå och jag har sytt fast den med vanlig nål å tråd

* snöret som låser ihop kortet är fäst på baksidan och detta snöre är ett sådant...ni vet...när man köper ett plagg så brukar det sitta fina glansiga band vid axlarna som gör att plagget ska hänga bra på galgen i butiken...
Sådana klipper jag av å sparar( asså på kläder jag köpt )....och återanvänder vid t.ex. sådana här tillfällen :)
Jag har sjuuuukt många sånna här snören i alla dess färger och passande till detta blev det ett marinblått snöre

* bokstäverna känner ni väl igen?
de e ju mina clas ohlsson stämplar



Jag tycker scrapbooking är dyrt å puttignuttigt ibland
så här bjuder jag på min budget-återvinnings-variant

2 kommentarer
LinaPina

Skitsnyggt!

Duktig du!

Johanna Liljeroth

fiiiint det bidde!!!!

Jag sparar oxå banden från kläderna, jätte bra å ha till kort tillverkning.