Tips till dina luktärtor!


Minns ni i våras att jag fick rådet att knipsa av luktärten då den kommit upp med två bladpar
Det gjorde jag och såg en ordentlig skillnad.

Inga ärtor för luktärtorna!
Ja för ett par veckorsedan börja dem se hängiga å gulaktiga ut men då kom mor min å sa att du måsta klippa av ärtorna dom tar för mycket kraft.
Aha!!! Ja klippte bort ALLA ärtor och redan dagen efter blommade det något enormt och det gör det ännu.

Kanske alla visste detta redan men inte jag
Tack mamma!



2 kommentarer
Annika

Tilda! Har du hört talas om brittiska singer-songwriter Laura Marling? Tänkte på dig när jag hörde några av hennes låtar. Grymmebra! :) Kram

Johanna Liljeroth

oj vad fina dina luktärtor e!!! Mina växte jätte bra i småkrukorna men sen när omplanteringen gjordes så ville dem inte, vissnade!!!!!!