Dekorationerna

 
 
 
 
 
 
 
 
Jag visste tidigt vilka färger som skulle få styra på bröllopet.
Jag ville ha färg!
Mintgrönt, rosa och turkost.
Detta fick bli vårat tema.
 
Vi loppisfynda och samla konservburkar.
Vi köpte målarfärg och sprayfärger och växthuset blev vår lilla verkstad.
 
Kan verkligen rekommendera att lacka pynt för att få dom färgerna man vill ha.
 
Ljusstakar lacka vi i en mattare guldig färg, likaså glasunderläggen som syns på bilderna.
Dom blev ljusfat till en massa rosa blockljus.
Värmesljushållare som även dom var taskigt gul guldiga lacka vi i mint eller rosa på utsidan och frächa upp dom men en mattare guldig färg på insidan.
Konservburkarna lacka vi bara halva och så dekorerade vi me guldig tejp som också användes på inbjudningarna och även höll ihop tärnornas brudslöjebuketter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
handplockat och inga perfekta rosor utan trädgårdsrosor ville jag ha.
 
 
min svåger fixa dessa fina stubbar och min syster gjorde bordsskyltarna.
 
 
 
Mintgrönt och rosa lakan fyndades för 10kr på loppis och klipptes upp till en massa rektanglar och med hjälp av minitvättklämmor satte vi fast dem på jutesnöra och vips hade vi vimplar.
Tavlan gjorde jag själv till min man!
 
 
 
Blommorna kommer från mammas trädgård
 
 
 
Galet mycket pompoms köptes tokbilligt på ebay 
 
mer bilder kommer
 
0 kommentarer