BACK to the BIG apple! del 1

  (null)

 
Igen blev det en impuls resa till New York!
Ibland kommer man över såna fynd så man bara MÅSTE ge sig iväg!
 
2800kr för flyget.
Och för boendet.betalade jag ..... pinsamt billigt!
Återkommer om detta.
 
New York kan man besöka måååånga gånger.
 
Hade hoppats på mer vår men den var lika sen till NY som här hemma men ändå ...
det var ju sååå mycket bättre väder där.
Blommande träd och flera stunder gick man utan mössa och med uppknäppt jacka!
Mycket efterlängtat!
 
Min resa började dock inte så bra då flyget blev försenat från Heatrow, London till JFK, New York.
Hela 7 timmar och lite till.
 
Jag som reste själv hade galet tråkigt och var orolig över att inte komma fram alls.
Fällde även en tår i frustrationen.
 
Istället för att anlända till NY på kvällen så blev det mitt i natten.
Men men den som väntar på nått gott. Slutligen vid 3 på natten klev jag in på mitt hotelrum.
Efter hjälp så skickade jag ett klagomål till flygbolaget. Ett par timmar senare fick jag svaret och ursäkten.
6000kr i ersättning.... jag som betalat 2800 för flyget!!!
 
 
Stooort hotellrum. Egen kingsize säng med många fluffiga stora kuddar.
Vi hade t.o.m. en kapselmaskin som fylldes på dagligen.
Hotellet låg på 57th gatan, nära parken. Lungt område!
 
Här bodde jag och CarinaLou 6 nätter för 1400kr pp.
Skämtar inte! 6 nätter där kan det annars gå på en nolla till!!!!!!
 
Såå summan av kardemumman 4200kr för flyg och boende sedan 6000kr in på kontot pga av flygförseningen.
Leva loppan!!!
 
OK så är ni redo för bildbomberna nu??
 
 
 
 
 
 
High line
 
 
 
 
 
 
Magnolia Bakery
 
 
och gissa vems trappa detta är?
 
 
 
 
 
Javisst är det Carrie Bradshaw´s!
 
 
 
Lunch på Lalito! New Yorks tredje bästa restaurang 
 
 
 
 
 
Court House
 
 
 
 
 
 
Trinity Church!

(null)

 
 
Där även Hamilton ligger begravd. Det fick vi lära oss.
Googla och se alla mynt på bilden.
 
Sist jag var här (2016) var det inte en kotte vid tjuren (Charging Bull)
 
2016
 
Nu var den en massa och klängde och skulle fotografera.
Nytt för denna gång var däremot flickan som kaxigt numera står öga mot öga med tjuren.
 
 
 
 
 
Färjan till Staten Island.
 
 
 
 
 
 
En av grejerna jag kommer minnas mest av denna resa. Matcha!!!

Så gott! 💖

(null)

Kolla som ja matcha Cha Cha Matcha
💖😂💖
 
 
 
 
 
Här ser man 5th avenue raaaaaakt fram.
 Och en aning om Empire State building.

(null)

 
To be continued....
 
 

1 kommentar
Anonym

Ååååh! I love you so matcha! Vilken resa vi hade! ❤️❤️❤️

Svar: Dito darling ❣️ Visst hade vi 💖🗽
Tilda